Iklan

Ahad, 19 Jun 2011

Lelaki tu setia atau tak?



Salam, ape kabar sweet ladies dan handsome boy semua? aku harap you all happy di samping orang yang tersayang.

Aku ada dapat beberapa pertanyaan dalam Facebook "hey mr.kay, macam mana nak tau lelaki tu setia atau tak and so on". Dan aku ambik la satu soalan daripada Miss Nonom ni, dia bertanya macam mana nak tahu lelaki tu setia atau tak.

Seriously aku kesian gile kat golongan girls ni, diorang serius bagai nak rak tapi boys ni suke-suke jer main-mainkan heart feeling diorang kan? kan?. Actually aku tak la terer sangat bab-bab cinta ni, tapi aku cuba la jawab persoalan tu yer.


First thing yang you all kena buat (girls) adalah OBSERVE. you all kena observe sifat-sifat boys yang you all minat tu. ada banyak perkara yang you all (girls) perlu observe. OK, now aku bagi list perkara yang you all kena observe dan take action with it.


Dia ada masa untuk korang
lelaki ni ada masa dia mau jugak lari dari korang (girls) maybe sebab rimas. mana taknye hari-hari korang suruh dia buat report tiap-tiap jam 8pagi kat korang. so dia akan cuba cari peluang untuk jauhkan diri sikit. bukan untuk jauhkan diri sejauh-jauhnya dari korang, cuma inginkan sedikit space. cara diorang buat adalah cari aktiviti yang dia suka buat atau hang out ngan kawan-kawan. tak kira la kawan lelaki ke perempuan ke pondan ke tomboi ke kan. tapi walau macam mana dia cuba jauhkan diri daripada korang pun dia tetap akan ada masa jugak untuk call atau SMS korang paling tidak pun seminit la (takut-takut korang ni sakit ke hari tu ada problem and so on ke kan). kalau langsung takde masa tu, korang kena berhati-hati la sebab comfort zone korang dah tergugat tu.

Dia selalu bagi tau ape yang berlaku pada dia tanpa selindung (jujur)
Kalau ada ape-ape yang berlaku pada dia, contohnya di ngorat oleh pondan, dicium oleh gay boy, terlanggar awek cun time nak beli air kat cafe atau ape-ape jelah yang berkaitan diri dia dan jugak korang dia akan bagi tau semuanya tanpa selindung ataupun tipu-tipu. senang je kalau korang nak kesan yang boys tu menipu atau tak. first dia akan tersenyum-senyum, boys ni bila nak menipu girlfriend confirm akan tersengeh-sengeh macam kerang busuk, aku ambik contoh kawan aku la, bila menipu girlfriend dia, confirm akan tergelak dan tersengeh dan girlfriend dia pun dah masak dengan perangai dia tu. tapi aku tengok sweet couple jugak diorang tu. kalau dia tak senyum pun dia akan gagap bile cerita ape-ape kat korang atau pun dia berfikir panjang bila nak cerita perkara yang terjadi pada dia tu. mustahil la tak boleh ingat perkara yang berlaku just now kan? kalau lama dia memikir tu maybe dia sedang cuba memikir ayat untuk mengelentong korang la tu kot.haha..


Korang kena tahu dengan siapa dia berkawan
This is the important thing yang korang kena ambik tau. korang kena ada list kawan-kawan dia. korang kena tahu dengan siapa dia berkawan, dengan siapa dia selalu hang out. aku ambik salah satu komen ni daripada sorang sweet girl. tapi aku rasa cara yang dia buat ni agak extreme kot, takut nanti dia bosan pulak ngan korang sebab semuanya nak tahu. senang crita korang just tahu je dengan siapa dia selalu berhubung dan cuba-cubalah take action with it. jangan pulak korang pegi serang kawan-kawan dia sudah la.

Cute wangi girl :macam mana nak tau dia setia or x?
senang jer, ambil tau apa dia buat, dia dekat mana..
check dengan siapa dia berkawan, dengan siapa dia berhubung..
msg pun penuh dngan msg you all..
x behubung dngan orang lain..
maksudnya dia setia la tu.. :D

Ok jugak cara Miss cute wangi ni, korang boleh la tiru skill menjaga boyfriend oleh Miss cute wangi ni, tapi jangan over plak yer. Bagi aku boys ni sometimes nak jugak kawan dengan girls, asyik-asyik kawan dengan boys je. takut nanti kena label gay plak kan. korang bagi la boys ni chance nak kawan dengan girls, alaaa kawan biase ok je kot. asalkan korang jangan terlepas pandang dah la. nanti silap-silap kena kebas pulak boyfriend korang tu. so far aku rasa ok kot boys kawan dengan girls asalkan dia tau siapa diri dia sudah la. sebab aku cakap macam tu, kawan-kawan aku ramai jugak yang dah ade girlfriend tapi girlfriend diorang okey je bila boy diorang kawan ngan girls, siap boleh buat aktiviti riadah bersama-sama lagi.



And the conclusion is, korang jangan la berfikir yang bukan-bukan dan bad thinking sangat, take it easy. kalau ade jodoh tak kemana jugak. persoalan macam mana nak tahu dia tu setia atau tak tu not a big deal. cuba korang tanya pada diri korang. korang ni setia ke pada dia?

you get what you give. tuhan tu maha adil.

p/s : Mr.kay ni sorang yang setia, hurry up girls...take me home now... hahaha...

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

blog ni entri dia sangat jiwang..

orang tengah syok bercinta kan....huuu

Mr.Kay berkata...

hangat bercinta? GF pun takde cmne nak cinta. cinta ngan blog je boleh la

Raden berkata...

tp kalo laki da memg xsuke...nk wat camne...redha jela die..sob sobs

Ann berkata...

emm...kali ni entri ko yang ni aku sangaaaaaaaaaaaaaat tertarik..hahahahaha..lebih kepada tips mcna pompuan jgn buat lelaki rimas la kot..hahahaha...sharing is caring jek.....

Tanpa Nama berkata...

anda ni dgn owner blog theotherkhairul adalah org yg sama ke? apsal ayat lebih kurang?

Mr.Kay berkata...

nope...x sama la,cuba perhatikan btul2 ayat2 i ngn ayat2 dia..mne ade sama