Iklan

Selasa, 12 April 2011

7 sebab kenapa girls suka tengok crita Korea?

Salam, Ok untuk post kali ni aku nak share ngan you all, kenapa wangi girls di Malaysia suka sangat tengok filem-filem Korea dan yang sewaktu dengannya.

Pagi tadi time dalam klas Fiksyen, lect aku ade la crita pasal tarikan yang ada pada filem/drama korea ni. bile lect aku sebut je sebuah filem korea tu trus gegirl dalam klas aku memberikan respon yang sangat luar biasa, menakjubkan, awesome, incredible, fantastik, gile bab, etc.



terkesima aku ngan dey all ni. dalam hati aku berkata, punye la banyak filem-filem yang ada sekarang ni. tapi kenape la dey all ni suke sangat ngan filem korea ni. aku penah gak tengok filem korea ni dolu-dolu tapi tak leh masuk port la. bikin aku ngantuk..


Aku nak share kat you all beberapa faktor-faktor yang menyebabkan wangi girls like sangat filem/drama Korea.
(Okey, ini just pendapat aku je, kalau the wangi-wangi girls yang bace post aku ni dan tak setuju ngan entry ni, jangan marah OK?)


* Dey all ni suke tengok filem/drama Korea sebab? :

1- Hero dia hensem, muke gud-gud, bergaya, kacak, tampan, baby face & etc. (ape pelakon Malaysia tak hensem ke?, tak nampak macam baby boy ke?)

2- Filem/drama Korea ni mostly bertemakan cinta. tak kesah la cinta 3 segi ke 4 segi ke cinta separuh mati ke cinta terhalang ke. semua berkaitan cinta laahh..

3- Boleh membuatkan dey all (Wangi girl) masuk ke dalam alam percintaan yang di paparkan dalam filem/drama Korea yang dey all tengok.



4- Citer Korea ni boleh membuatkan emosi dey all jadi stabil dan sebagai panduan dalam bercinta. contoh bile gaduh ngan BF so dey all tengok citer korea yang ade unsur-unsur gaduh ngan BF, then dey all cuba praktikkan dalam relations dey all. Contoh lain kalau dey all ni nak tackle lelaki hensem or etc diorang tengok cite korea ni,then praktikal kan dalam life. (aku tengok filem ....dalam botol tapi takde plak aku praktikkan.Ok je sampai sekarang.hahahaha..)

5- Pengaruh daripada rakan-rakan/ roomate/ coursemate etc. perhhh pengaruh cite korea ni memang cepat berkembang kat Malaysia. bukan saje kat Malaysia, Indonesia pun sama jugak. ni lah penangan Kim Hyun Joong, Hyun Bi, Kim Tae ik (Kim Tae ik? pelik gak nama diorang ni) & etc.

6- Soundtrack atau lagu dalam filem/drama Korea ni syok (kata salah seorang wangi girl yang aku kenal). sampaikan dey all ni boleh hafal beb. bukan stakat hafal, siap buat ringtone lagi.hehe.. (apa kata lepas ni kite semua letak ringtone lagu lukamu lukaku jua-New Boyz. baru la jiwang meleleh punye.hehe)

7- Wangi girls sekarang dah pandai pilih genre jiwang yang dey all minat (Korean filem/drama). dah tak layan jiwang Malaysia sebab boleh membuatkan mereka ni jadi Blurr dan bosan.

Itulah beberapa faktor kenape aweks-aweks Malaysia (Wangi girl, Gegirl, Gedix girl) minat sangat tengok crita korea.

Pada aweks-aweks Malaysia jangan banned plak blog ni OK? just sekadar berkongsi pendapat jer.. TQ.







7 ulasan:

sipenjualbungakemboja berkata...

aku x menat sgt ngn k0rea ni..jepun aku menat lg..=)heheh

Tanpa Nama berkata...

tak minat pun...tengok2 camtu la..takde fanatik cam erol af9..hahahaha :P

Tanpa Nama berkata...

sekadar untuk imaginasi je..
kenyataan hanya mustahil la..hehh..<_>

sipenjualbungakemboja berkata...

lyke k0men cik ayin...

nurul berkata...

salam..entry ni menarik..sbb sy ni ex-korean addict..haha..kebanyakannya btullatu..sy stat minat korea ms first cite-Winter Sonata sbb fall in luv ngan soundtrack dia!!ahaks..-p

REVOLUSI PEMBEBASAN berkata...

jek...kau layan ape la...blue filem ke? hahahahhha

Mr.Kay berkata...

aku layan ceramah ugama jerk.hehe