Iklan

Sabtu, 19 Mac 2011

Antara tangan,chopstick dan babi



tangan;aku bersih

aku tak pegang babi

chopsticks pegang babi

aku tak salah

salah chopstick pegang babi.

aku tak buat dosa

chopsticks yang dosa

dia yang sentuh babi.

chopsticks; aku tak salah

tangan yang pegang aku

dia yang gerak aku

untuk pegang babi.

tangan paksa aku

jadi aku kena salah.

salahkah aku pegang babi?

babi;kenapa aku yang kena maki

teruk sangatkah aku ni

sampai orang keji aku sampai mati

apa nak jadi dengan nasib babi.

kalau orang makan babi

apa maksudnya?

orang itu lebih teruk dari babi

pakai tangan lagi nak gigit daging babi.

tangan; aku tak kisah

siapa makan babi

janji tangan ni boleh pegang duit

tak kiralah aku kena pegang tahi babi

asal aku kaya dan tak rugi.

chopsticks; nasib baik aku pegang daging babi

bukan macam tangan

semua benda dia pegang

janji dia hidup senang lenang

lepas itu kata aku yang salah pegang babi

kerana hukumnya haram.

babi; kenapa tangan dan chopsticks suka salah faham

siapa yang pegang aku sama saja

masing-masing ada kepentingan

babi besar babi kecil

sama saja

orang akan tetap pandang aku seekor babi.

4 ulasan:

tomatoo berkata...

hahahaha.. babi tetap babilah...
siput babi je yg boleh pegang

Mr.Kay berkata...

siput babi pn kadang2 kita geli nk pegang.hina sangat ke babi tu?

REVOLUSI PEMBEBASAN berkata...

babi xhina sngt tapi bila orang panggil org lain babi tu yang hina sangat...uhhuhuhu

Tanpa Nama berkata...

mmg Allah cipta babi itu hina...spya manusia berfikir....memegang babi xharamlah....makan je yg haram...cuma memegang najis(babi adalah najis) je yg xboleh dan prlu disama'...bukanlah smpai ke peringkat berdosa...memegang or menyentuh lelaki perempuan ajnabi(asing/bukan muhrim) lebih hina dan berdosa...benda yg nyata/terang2 dalam Al-Quran trtlis berdosa ,kita xkalut nk ckp kn....