Iklan

Ahad, 5 Disember 2010

HIDUP YANG TAK BERMAKNA

Usia muda adalah usia yang paling gembira,yang paling banyak menghabiskan masa,yang paling banyak melakukan dosa. Menghabiskan masa bersama rakan-rakan, berseronok tanpa batasan, macamlah akan hidup sampai ke tua. masuk ke alam Universiti memang seronok, pelbagai benda yang dipelajari. Dari yang kecil hingga ke besar, semuanya hendak dicuba. Satu hari aku terfikir sampai bila aku nak jadi macam ni?.. Aku juga mahukan kehidupan sempurna dan keluarga yang bahagia. Aku tak mahu keluarga yang akan aku bina nanti hancur berantakkan. Untuk mendekatkan diri pada-NYA sangat banyak cubaan dan halangan. Hahaha memang betul la kata cikgu, untuk berjihad di dalam medan peperangan memang senang tapi untuk berjihad melawan hawa nafsu sangat susah. Aku berkenalan dengan seorang wanita nama dia 'J' aku sayangkan dia. Tak tau la kenapa aku terlalu sayangkan dia. Aku cuba untuk berubah demi kebaikan aku dan J. Aku nak bahagiakan dia, aku nak berikan dia sebuah keluarga yang bahagia. Aku harap usahaku akan berjaya. Tapi untuk berjaya tidak semudah yang disangkakan. Aku juga perlukan dorongan dan bantuan J untuk mengubah diriku. Aku dah bosan hidup dengan keseronokkan yang tidak membawa apa-apa makna bagiku. Aku harap aku dapat menjadi insan yang cemerlang, gemilang dan terbilang.hahaha... itu sajelah yang aku rasa nak tulis setakat ni.

Tiada ulasan: